fbpx

M E N U

Social Media

KONTAKT

Centrum Edukacyjne

ul. Poznańska 1, 48-300 Nysa

dos@poznanska.nysa.pl, tel. 77 435 12 54

 

Formularz kontaktowy >

Wyróżnienia

       edukacji 2021 logo 400 akredytacja KO

 

                  Logo regular 2020

Integracja sensoryczna z terapią ręki

 

Integracja sensoryczna z terapią ręki

 

Studia realizowane systemem: 
hybrydowym

 

Zaburzenia integracji sensorycznej prowadzą często do problemów komunikacyjnych, emocjonalnych, czy społecznych dziecka. Oznacza to po prostu, że zmysły dziecka niewłaściwie ze sobą współpracują i trzeba im pomóc. Studia podyplomowe z zakresu integracji sensorycznej z terapią ręki przeznaczone  są dla nauczycieli, pedagogów, nauczycieli  pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych posiadających tytuł magistra i przygotowanie pedagogiczne. Studia zapewniają przygotowanie teoretyczne oraz umiejętności prowadzenia diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej oraz terapii ręki.

 

Studia wyposażają absolwentów w wiedzę i kompetencje do prowadzenia procesu terapeutycznego. Po ukończeniu kierunku student przygotowany jest do przeprowadzania konsultacji i diagnozy integracji sensorycznej. Dodatkowym atutem jest umiejętność diagnozy i terapii ręki. Celem terapii ręki jest usprawnienie motoryki małej czyli ruchów precyzyjnych dłoni i palców. Wskazania do jej prowadzenia to m.in.: problemy z czynnościami samoobsługowymi, np. ubieranie się, zapinanie guzików; unikanie czynności  manualnych np. rysowania,  lepienia z plasteliny; obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej; problemy z wykonywaniem czynności wymagających precyzyjnych ruchów, niemożność skoordynowania obu rąk podczas wykonywania czynności manipulacyjnych czy nieprawidłowa postawa ciała.


KADRA
zajęcia na powyższym kierunku prowadzą wykładowcy - praktycy w danej dziedzinie. Oto niektórzy z nich KADRA - W PRZYGOTOWANIU

 

PROGRAM

  • Anatomia z fizjologia człowieka
  • Wybrane zagadnienia z neurofizjologii rozwojowej  i psychoruchowej dziecka
  • Budowa i funkcjonowanie zmysłów i układów sensorycznych
  • Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej dziecka do 7 r. życia
  • Wczesne wspomaganie rozwoju, kształcenie specjalne, pomoc psychologiczno-pedagogiczna w ujęciu całościowym
  • Zachowania trudne podczas terapii
  • Teoria Integracji Sensorycznej
  • Wczesna interwencja , diagnoza i terapia
  • Stymulacja sensoryczna dziecka do 2r. życia
  • Zaburzenia SI w grupach klinicznych ( MPD, ASD, Zespół Aspergera, FAS, ADHD, wady genetyczne)
  • Zaburzenia przetwarzania słuchowego i jego wpływ na rozwój dziecka
  • Lateralizacja
  • Kamienie milowe rozwoju ruchowego.
  • Zmysł wzroku Stymulacja systemu wzrokowego u dzieci z deficytami procesów Integracji Sensorycznej
  • Wpływ niezintegrowanych odruchów na funkcjonowanie dziecka
  • Współczesne problemy rodzin z dysfunkcjami rozwojowymi
  • Specyfika deficytów sensorycznych dzieci w chorobach psychicznych
  • Wybrane zagadnienia  neurologii dziecięcej
  • Praksja i dyspraksja
  • Rola terapeuty w pracy z dzieckiem i rodzicem
  • Wywiad z rodzicem
  • Badania w gabinecie SI dziecka powyżej  4 roku życia
  • Diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci do 3 r. ż
  • Obserwacja Kliniczna
  • Testy Południowo-Kalifornijskie- teoria i praktyka
  • Rola dotyku, propriocepcji i przedsionka w rozwoju dziecka
  • Praca z dzieckiem z obniżonym/wzmożonym napięciem mięśniowym
  • Diagnoza i terapia dzieci z różnymi deficytami z MPDz, zespół Downa, FAS Warsztaty
  • Związek terapii logopedycznej z terapią Integracji sensorycznej
  • Sfera orofacjalna- wybiórczość pokarmowa w terapii integracji sensorycznej
  • Organizacja terapii Integracji Sensorycznej. Dieta sensoryczna       
  • Proces tworzenia diagnozy zaburzeń przetwarzania  Sensorycznego
  • Kształtowanie chwytu, manipulacji, koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Etapy rozwoju grafomotoryki i chwytu pisarskiego
  • Propozycje ćwiczeń ruchowych i zabaw pomocnych w profilaktyce zaburzeń motoryki małej
  • Studium przypadków
  • Praktyka zawodowa

Liczba godzin – 435 (w tym 375 h zajęć dydaktycznych + 60 h praktyki zawodowej)


Informacje dodatkowe

  • Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
  • Czas trwania: 3 semestry
  • Podstawa zaliczenia: studia kończą się 1 egzaminem po każdym semestrze studiów oraz zaliczeniem praktyki, napisaniem i nagraniem diagnozy i terapii - studium przypadku

 

Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

 

OPŁATY


RATA

WYSOKOŚĆ RATY

TERMIN PŁATNOŚCI

wpisowe

300 zł

w dniu zapisu

I

700 zł

do 5 października 2022

II

600 zł

do 5 listopada 2022

III

600 zł

do 5 grudnia 2022

IV

700 zł

do 5 lutego 2023

V

600 zł

do 5 marca 2023

VI

700 zł

do 5 kwietnia 2023

VII

700 zł

do 5 września 2023

VIII

600 zł

do 5 października 2023

Ogółem

5500 zł.

 

 

Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

Sprawdź dostępność miejsc - wyślij zapytanie na adres - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kontakt

PDN Vademecum
tel. 77 409 04 58
tel. 77 409 04 59
Koordynator Studiów: mgr Magdalena Ziółkowska
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ta strona używa Plików Cookies.

W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia. Przeczytaj o Polityce Plików Cookies. Czytaj więcej…

Zrozumiałem